Ves al contingut principal

Itinerari 2017 NOU!

Aquesta sisena edició de la Milanyada continua oferint dos itineraris: el, d'uns 22km, pensat per a excursionistes i, un de més popular, d'uns 14 km, per a caminadors a partir de 8 anys.

AQUEST 2017:

• Enguany tothom fa el mateix itinerari, només que els de la llarga fan un recorregut circular afegit.
  • L'esmorzar serà comú a la carena de Milany per als dos recorreguts. La resta d'avituallaments i controls també seran comuns.
  • Els del recorregut llarg, fa un ruta circular de 8 km per la casa de Milany i la Cau i torna a Milany pel PR C-59.

RECORREGUT DE 22KM
VALLFOGONA- MILANY- LA CAU-MILANY-PLA DEL TABAC-LA MASICA-LA TOSCA-VALLFOGONA

Passeig del Meridià Verd. Agafem el camí que baixa a la riera.

0,260km    Creuem la riera de Vallfogona pel pont medieval.

Passat el pont, el sender continua per la dreta i més endavant enfilem en un tram empedrat entre avellaners.
                     A la Portella, sortim passada una tanca de filat a unes feixes de pastura amb vista panoràmica del nucli urbà.

0,600km       El camí passa al costat de la barraca d’en Met, amb la coberta mig enrunada. Després d’uns zigues zagues entrem en un nou clap ple d’avellaners.

S’arriba a una font abeurador de bidons que hi raja poca aigua en unes feixes enmig de cirerers..

1,430km         El GR-3 arriba a una carretera de terra que condueix en cotxe cap a Milany. En aquest punt hi ha una excel·lent vista panoràmica de tota la vall. Continuem per la carretera cap a la dreta.

1,770km     Roca Estelló. Des d’aquí, en línia recta, es veu el Pedraforca i a sota hi ha la casa de can Malhivern. La pista forestal continua primer entre pins i després ja entra en una fageda, comunal.

3,560km       El sender continua per la carretera, deixant a mà esquerra el trencant que va a la casa de la Barraca.

Creuem el rec de les Artigues.

3,825km       El GR-3 abandona la carretera i s’enfila a l’esquerra cap amunt.

4,040km       El camí passa a sota les runes de can Gallard. I va enfilant dret per un tram on s’ha fet aclarida d’arbres.

4,750km       El sender arriba a la Font de l’Abeurada, situada al costat del rec, a l’esquerra del camí. Amb un abeurador de pedra.

5,152km    Collet de Milany. (1.484m), Pal d’Itinerànnia R10 Coll de Milany.
A mà dreta i a pocs centenars de metres podem veure ja les ruïnes del Castell de Milany.

Seguim a la dreta, el PR C-59 per sota del castell fins al pal d’Itinerànnia R9 Castell de Milany al Pla del Castell. Prenem direcció la casa tot baixant en linea recta entre els prats de dret pel serrat del Pedró.

6,400km       Arribem al pal d’Itinerànnia R192 a sobre la casa de Milany.

Seguim la carretera direcció La Farga. A la nostra esquerra tenim vista al Morro del Quer i els seus cingles. Passem entre parts i boscos de pins i algun faigs.

9,900km     Arribem a l’ermita de la Cau que queda a l’esquerra en mig d’un planell de pastura. Deixem la pista i enfilem just a sobre a la nostra dreta seguint el PR C-59 (marques grogues i blanques) amunt entre els pins.

Passats uns planells entrem en un tram de bosc entre faigs (Coll Pany) planer que continua de forma esglaonada per sobre de les penyes que des de la carretera hem anat veient.

Passat un cable i un filat arribem a uns prats de pastura i de seguida som a la Font del Faig o de l’Obi presidida per un gran exemplar d’aquesta espècie i on hi ha abeuradors i bassa per beure el bestiar.

Passem per sota la font i enfilem de nou per parts i de nou al mig del bosc més cap a l’esquerra on sortim molt a tocar la carena resseguida per un filat que mai travessem.

Passem pel Pla del Castell.

12,640km     Arribem a la carena passat el castell. Seguim pel PR C-59 per la

13,200          Collet de l’Amorriador  voregem el turó i continuem carena enllà. Acabat els planells continuem per una pista a l’esquerra que de seguida deixem per enfilar un corriol que voreja pel nord Puig l’Obiol i anem a sortir a uns tancats que marquen el límit de les finques de la Barraca i Llastanosa.

Pla del Tabac continuem la gran pastura i anem lleugerament a l’esquerra a trobar una pista forestal que s’endinsa a la fageda i va baixant.

15,200km   Plans de Ginebret. Arribem a unes pastures amb magnífiques vistes al Pirineu.

Baixem per la cloterada tot seguint antigues pistes en mig d’una fajeda i vorejant torrent amb saltants plens de tosca.

17,000km    Arribem tot seguint el torrent de la Masica a la pista forestal en mal estat que va de Llastanosa a la Barraca. Aquí comença l’itinerari senyalitzat del Torrent de la Masica que seguim avall per la banda esquerra del torrent.

Arribem al Saltant més espectacular. Just poc després hi arriba el torrent que ve de la font del Bisbe. Continuem avall ara un tros per la banda dreta del torrent i per una palanca el creuem de nou i continuem avall per un corriol ampla que es va allunyant a ratos del torrent.

19,000km    De nou al costat del torrent arribem a la pista forestal que puja a
         Milany en la zona del Solà i Cortal. Prenem a la dreta cap al poble.

20,000km  Font de la Tosca. Continuem per la pista i entrem per un tram
emporlanat que seguim tot passant per davant del Trull, creuant la     riera de Vallfogona i enfilant cap a la zona esportiva municipal.

22,000km   Poble.

RECORREGUT DE 14KM
VALLFOGONA- MILANY-PLA DEL TABAC-LA MASICA-LA TOSCA-VALLFOGONA

Passeig del Meridià Verd. Agafem el camí que baixa a la riera.

0,260km    Creuem la riera de Vallfogona pel pont medieval.

Creuem el rec de les Artigues.

3,825km       El GR-3 abandona la carretera i s’enfila a l’esquerra cap amunt.

5,152km    Collet de Milany. (1.484m), Pal d’Itinerànnia R10 Coll de Milany.

Seguim pel PR C-59 per la carena. Enfilem i creuem el Pla de la Bronza. Seguim per un tram de bosc fins a sortir de nou ben bé a la carena entre pastura.

5,800km       Collet de l’Amorriador  voregem el turó i continuem carena enllà. Acabat els planells continuem per una pista a l’esquerra que de seguida deixem per enfilar un corriol que voreja pel nord Puig l’Obiol i anem a sortir a uns tancats que marquen el límit de les finques de la Barraca i Llastanosa.

8,360km     Plans de Ginebret. Arribem a unes pastures amb magnífiques vistes al Pirineu.

10,160km    Arribem tot seguint el torrent de la Masica a la pista forestal en mal estat que va de Llastanosa a la Barraca. Aquí comença l’itinerari senyalitzat del Torrent de la Masica que seguim avall per la banda esquerra del torrent.

12,000km    De nou al costat del torrent arribem a la pista forestal que puja a
         Milany en la zona del Solà i Cortal. Prenem a la dreta cap al poble.